Campus Villarrica
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Campus Villarrica by Subject "370"
Now showing 1 - 20 of 50
Results Per Page
Sort Options
- ItemAbandono de la profesión docente en Chile: motivos para irse del aula y condiciones para volver(2017) Gaete Silva, Alfredo; Castro Navarrete, María; Pino Conejeros, Felipe; Mansilla Devia, Diego
- ItemAlfabetización académica para la formación de profesores. Una estrategia de aprendizaje en todas las disciplinas(2015) Fuentes Monsalves, Liliana Ines; Errázuriz Cruz, María Constanza
- ItemAlianzas en Jardines Interculturales Bilingües y Comunidades Mapuche en la Región Metropolitana, Chile: negociaciones en una Zona de Contacto(2017) Becerra, Rukmini; Mayo González, Simona
- ItemAnálisis de los conocimientos probabilísticos del profesorado de Educación Primaria(2016) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina, A.
- ItemAproximación al conocimiento común del contenido para enseñar probabilidad desde el modelo del conocimiento didáctico-matemático(2017) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina Pastells, ángel
- ItemBolas, fichas, monedas… ¿Cómo podemos ir introduciendo la probabilidad en primaria?(2016) Vásquez Ortiz, Claudia
- Item¿Cómo desarrollar la alfabetización probabilística en primaria?(2017) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina i Pastells, Ángel
- Item¿Cómo se involucran los estudiantes de pedagogía en una experiencia de blogging internacional en wikispaces?(2017) Gómez Nocetti, Viviana
- ItemConnecting statistics education and sustainability: beliefs of Primary Education teachers(SOC ESPANOLA INVESTIGACION & EDUCACION MATEMATICA-SEIM, 2023) Vásquez Ortiz, Claudia Alejandra; Seckel Santis, María José; Rojas Sateler, FranciscoCurrently, teachers are being challenged to integrate sustainability into school classrooms in various disciplines, and the statistics education is not immune to this trend. Against this backdrop, in this work we investigate the belief system of 11 Chilean primary education teachers who are active in statistics education and its links with sustainability. To this end, we conducted semi-structured interviews and analyzed them using a qualitative methodology under an interpretive approach. The results show that teach-ers acknowledge the integration of statistics education and sustainability as a challenge, identifying as the most recurring topics their mastery of content and the development of skills.
- ItemEl conocimiento del profesorado para enseñar probabilidad: Un análisis global desde el Modelo del Conocimiento Didáctico-Matemático(2015) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina Pastells, Ángel
- ItemConocimiento didáctico matemático del profesorado de educación primaria sobre probabilidad: diseño, construcción y validación de un instrumento de evaluación(2015) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina, Angel
- ItemConocimiento especializado del profesorado de educación básica para la enseñanza de la probabilidad(2019) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina i Pastells, Ángel
- ItemConocimiento matemático y didáctico en profesores de primaria para la enseñanza de las probabilidades(2013) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina i Pastells, Ángel
- ItemConstrucción de tablas estadísticas por estudiantes chilenos de tercero de Educación Primaría(2017) Díaz Levicoy, D.; Morales, R.; Vásquez Ortiz, Claudia
- ItemConstrucción y validación de un instrumento de observación de clases de probabilidad(2020) Vásquez Ortiz, Claudia; Alsina i Pastells, Ángel; Pincheira Hauck, Nataly Goreti; Gea Serrano, María M.; Chandia Muñoz, Eugenio C.The process of construction and validation of a tool to observe students at lectures on probability in Primary Education is here presented. Firstly, the specific dimensions, components and levels in the construction process are described; secondly, the results of the content validity process are exposed through expert judgment and subsequent application; and finally, we reflect on the double functionality of the instrument: 1) to improve the knowledge of mathematics teachers when teaching probability; 2) to promote their professional development, with the purpose of designing intervention plans that contribute to the improvement of the teaching of probability.
- ItemCurricular guidelines and citizenship attitudes in Latin American students: a comparative analysis(2015) Bascopé Julio, Martín; Bonhomme, Macarena; Cox, Cristian; Castillo Valenzuela, Juan Carlos; Miranda Fuenzalida, Daniel Andrés
- ItemDesafíos de la enseñanza de la estadística basada en proyectos(2013) Diaz Godino, Juan; Arteaga Cezón, José Pedro; Estepa Castro, Antonio; Rivas Catricheo, Hernán
- ItemDesarrollo de conocimientos estadísticos en futuros profesores de educación primaria a través de un proyecto de análisis de datos: posibilidades y limitaciones(2018) Rivas Catricheo, Hernán; Diaz Godino, Juan; Arteaga Cezón, José Pedro
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »