• La Universidad
    • Historia
    • Rectoría
    • Autoridades
    • Secretaría General
    • Pastoral UC
    • Organización
    • Hechos y cifras
    • Noticias UC
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Facultades
    • Agronomía e Ingeniería Forestal
    • Arquitectura, Diseño y Estudios Urbanos
    • Artes
    • Ciencias Biológicas
    • Ciencias Económicas y Administrativas
    • Ciencias Sociales
    • College
    • Comunicaciones
    • Derecho
    • Educación
    • Filosofía
    • Física
    • Historia, Geografía y Ciencia Política
    • Ingeniería
    • Letras
    • Matemáticas
    • Medicina
    • Química
    • Teología
    • Sede regional Villarrica
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Organizaciones vinculadas
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Bibliotecas
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Mi Portal UC
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Correo UC
- Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log in
    Log in
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log in
    Log in
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Prakasha, G. S."

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Integrating Artificial Intelligence in Education: Insights From a Teacher Training Workshop
    (IGI Global Scientific Publishing, 2026) Ordenes Guzman, Maria Carolina; Leyton Olguin, Aida Marisol; Prakasha, G. S.
    This chapter explores the impact of an in-person AI training workshop on Chilean in-service teachers across a network of four schools. Through a mixed-methods approach—including pre- and post-surveys with qualitative and quantitative data—the study examines shifts in teacher attitudes, knowledge, and intentions to use AI in educational practice. Results show increased confidence, pedagogical alignment, and ethical awareness, particularly regarding inclusion and differentiated instruction. The chapter also highlights the importance of contextualized training, gender representation, and long-term support to ensure equitable and meaningful AI integration in Latin American classrooms
  • No Thumbnail Available
    Item
    Rising from Covid-19: Hybrid Teaching Experiences of University Teachers
    (2025) Prakasha, G. S.; Ordenes Guzmán, Maria Carolina; Lapina, Maria
    Estudio cualitativo que analiza las experiencias de docentes universitarios en la transición hacia la enseñanza híbrida durante la pandemia de COVID-19. Se entrevistaron ocho profesores y se aplicó análisis fenomenológico interpretativo (IPA). Los hallazgos identifican falta de conciencia y experiencia previa, incertidumbre laboral, dificultades de compromiso estudiantil, preocupaciones de seguridad y barreras tecnológicas. Se recomienda más investigación para comprender los matices de la enseñanza híbrida y soluciones a los desafíos detectados.

Bibliotecas - Pontificia Universidad Católica de Chile- Dirección oficinas centrales: Av. Vicuña Mackenna 4860. Santiago de Chile.

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback