Browsing by Author "Lizana Gajardo, Alonso Javier"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemA Novel Three-Port NPC Converter for Grid-Tied Photovoltaic Systems with Integrated Battery Energy Storage(IEEE, 2020) Neira Castillo, Sebastian Felipe; Lizana Gajardo, Alonso Javier; Pereda Torres, Javier EduardoThe variable behaviour of the photovoltaic (PV) generation arises as the main drawback of this technology. Therefore, Battery Energy Storage (BES) units appear as a promising solution to overcome the inherent intermittent generation profile of PV systems. BES can be implemented separated from the PV generation units or integrated within a single power system. The latter option gives a better dynamic response, as the variable generation can be directly complemented with the BES, controlling the power flow between both elements with the grid. Thus, there is a need for power converters with capability of interface both PV and BES with the grid in a reliable and efficient way. This paper proposes a Three-Port NPC converter to connect a PV array and a BES unit with the ac grid using a single power processing stage. The converter is based in the H-NPC inverter and allows the connection of a low voltage battery to act as a power buffer ensuring a firm energy dispatch to the grid. Furthermore, simulation results show that the proposed topology maintains the good performance of the H-NPC in terms of efficiency, voltage harmonic distortion and reduced leakage current.
- ItemA Novel Three-Port NPC Converter for Grid-Tied Photovoltaic Systems with Integrated Battery Energy Storage(IEEE, 2020) Neira, Sebastián; Lizana Gajardo, Alonso Javier; Pereda Torres, Javier EduardoThe variable behaviour of the photovoltaic (PV) generation arises as the main drawback of this technology. Therefore, Battery Energy Storage (BES) units appear as a promising solution to overcome the inherent intermittent generation profile of PV systems. BES can be implemented separated from the PV generation units or integrated within a single power system. The latter option gives a better dynamic response, as the variable generation can be directly complemented with the BES, controlling the power flow between both elements with the grid. Thus, there is a need for power converters with capability of interface both PV and BES with the grid in a reliable and efficient way. This paper proposes a Three-Port NPC converter to connect a PV array and a BES unit with the ac grid using a single power processing stage. The converter is based in the H-NPC inverter and allows the connection of a low voltage battery to act as a power buffer ensuring a firm energy dispatch to the grid. Furthermore, simulation results show that the proposed topology maintains the good performance of the H-NPC in terms of efficiency, voltage harmonic distortion and reduced leakage current
- ItemControl predictivo de motor de inducción accionado por un conversor de tres puertos para un vehículo eléctrico con celda de combustible(2023) Lizana Gajardo, Alonso Javier; Pereda Torres, Javier Eduardo; Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de IngenieríaLos vehículos electricos más fabricados en la actualidad utilizan baterías, pero estas poseen una densidad energética media, lo que los hace poco competitivos en ciertas aplicaciones que manejan grandes cargas y/o que requieren de muy alta autonomía. Este nicho puede ser ocupado por los vehículos de celda de combustible híbridos, que poseen una alta densidad energética debido a su fuente de energía principal. Por este motivo, se hace importante el desarrollo de sistemas de almacenamiento de energía híbridos eficientes que puedan facilitar la integracion de este tipo de vehículos. En esta tesis se desarrolla un controlador predictivo de corriente para un conversor de tres puertos, el cual acciona un motor de induccion, con el objetivo de analizar la aplicabilidad de este conversor en vehículos electricos de celda de combustible híbridos. Ademas, se diseña un inductor acoplado para el conversor de tres puertos con el fin de reducir las corrientes AC circulantes de este. El controlador propuesto fue implementado en un banco de pruebas, utilizando el inductor acoplado, y se simuló computacionalmente el sistema utilizando modelos de fuentes de poder reales para analizar su rendimiento en condiciones típicas de un vehículo eléctrico como aceleración, desaceleración y frenado regenerativo.