Browsing by Author "Marianov Kluge, Vladimir"
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- ItemA bi-objective model for the location of landfills for municipal solid waste(2014) Eiselt, H.; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemA competitive hub location and pricing problem(2013) Luer Villagra, Armin; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemA conditional p-hub location problem with attraction functions(2009) Eiselt, HA; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemA milk collection problem with blending(2016) Paredes Belmar, Germán Enrique; Marianov Kluge, Vladimir; Bronfman, A.; Obreque, C.; Lüer Villagra, A.
- ItemA multi-product maximin hazmat routing-location problem with multiple origin-destination pairs(2019) Beneventti, Diego Benjamin; Bronfman, Andrés; Paredes Belmar, Germán Enrique; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemA probabilistic fire-protection siting model with joint vehicle reliability requirements(1992) Marianov Kluge, Vladimir; ReVelle, C.
- ItemA probabilistic quality of service constraint for a location model of switches in ATM communications networks(2000) Marianov Kluge, Vladimir
- ItemA reconfiguration of fire station and fleet locations for the Santiago Fire Department(2016) Pérez, J.; Maldonado, S.; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemA single allocation p-hub median problem with general piecewise-linear costs in arcs(2019) Luer-Villagra, Armin; Eiselt, H. A.; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemAsymmetries in competitive location models on the line(2017) Eiselt, H. A.; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemCorridor-based metro network design with travel flow capture(2018) Gutierrez Jarpa, Gabriel; Laporte, Gilbert; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemDesign of heterogeneous traffic networks using simulated annealing algorithms(2005) Rios, M; Marianov Kluge, Vladimir
- ItemDetermination of Feeder Areas for the Design of Large Distribution Networks(2010) Jiménez-Estévez, G. A.; Vargas, L. S.; Marianov Kluge, VladimirOne of the methods for setting distribution tariffs is benchmarking competition. In Chile, a yardstick competition scheme is applied. This yardstick consists of a “model company†that is designed in order to quantify what would be the least cost of operating an efficient distribution company serving the same demand as the actual company. Input data for the design of the company's network are load locations, magnitudes, and growth forecast, and feasible feeder routes. The design of this network, considering its high combinatorial degree, size, and operational constraints, is a difficult task and it is known to be an NP hard problem. In this paper, a new approach is presented where the problem is separated by feeder areas. The criterion used for dividing the areas is to maintain an equitable distribution of loads among them. Two methodologies are compared for area dimensioning: 1) Voronoi tessellation and 2) k-means clustering. Once the feeder areas are defined, the network is designed by applying a genetic algorithm based on the generation of spanning trees. Finally, in order to fulfill real operational constraints, it is considered that all of the feeders share the same output from the substation. This is achieved by using an algorithm that identifies shared routes and performs the final step of the design of the system.
- ItemEffects of multipurpose shopping trips on retail store location in a duopoly(2018) Marianov Kluge, Vladimir; Eiselt. H.; Luer Villagra, A.
- ItemExtensions of fundamental hub location models(2015) Lüer Villagra, Armin Mauricio; Marianov Kluge, Vladimir; Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de IngenieríaEsta investigación está enfocada en la formulación y resolución eficiente de extensiones de los Modelos Fundamentales para Problemas de Localización de Hubs (Fundamental HLPs, en inglés), que se sabe pertenecen a NP-hard para los casos no-triviales. Los HLPs buscan localizar un tipo de instalaciones conocidas como hubs, donde los flujos desde múltiples pares Origen-Destino (OD pairs, en inglés) son consolidados, ordenados y conmutados, obteniéndose la topología hub-and-spoke, comúnmente utilizada en la aviación comercial, en la entrega postal y de encomiendas, en sistemas de transporte público, etc. Los modelos fundamentales asumen que: (i) todas las rutas OD pasan por uno o dos hubs, (ii) la red entre hubs es completa, (iii) la compañía que localiza sus hubs es monopolista y su demanda es inelástica, y (iv) se aplica un factor de descuento constante sólo a los flujos entre hubs. El principal objetivo de esta tesis es extender los Modelos Fundamentales. Para esto, se usan tres enfoques diferentes. Primero, relajando los supuestos (i), (ii) y (iii), se formula un problema competitivo de localización de hubs y fijación de precios, donde una compañía existente opera una red hub-and-spoke que cobra un margen porcentual fijo por sus servicios de transporte y una nueva compañía debe diseñar su propia red hub-and-spoke para maximizar su beneficio.
- ItemFacility location considering complex customer behavior(2023) Méndez Vogel, Gonzalo Ignacio; Marianov Kluge, Vladimir; Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de IngenieríaEl comportamiento del cliente es el factor más importante a tener en cuenta en la localización de tiendas. Las empresas que consiguen entender este concepto pueden percibir ganancias. Por este motivo, es importante mejorar los modelos de localización óptima utilizando una definición correcta del comportamiento del cliente. Sin embargo, por increíble que parezca, el campo de la localización óptima ha modelizado comportamientos de clientes muy simplificados. Excepto por unos pocos, los modelos y métodos existentes consideran que los clientes solo se desplazan a una única tienda. En la práctica, los clientes visitan más de una tienda, sobre todo si compran más de un producto o hacen comparaciones antes de adquirir uno. Desde hace muy poco, algunos artículos consideran los viajes de compra con varias paradas. Sin embargo, suponen que los clientes eligen su viaje considerando únicamente factores determinísticos, como el precio y la distancia. En cambio, hay varios factores no medibles que afectan a las elecciones de los clientes y que deben incluirse. Todos estos aspectos constituyen lo que denominamos comportamiento complejo del cliente. En esta tesis, ampliamos la literatura existente sobre localización óptima de tiendas, proponiendo por primera vez formulaciones y métodos que consideran múltiples viajes y componentes aleatorias. Además, se introducen modelos que captan decisiones secuenciales y correlación entre alternativas. Se ponen a disposición de investigadores y prácticos, modelos más cercanos a la realidad para obtener información para los responsables de la toma de decisiones tanto en condiciones colaborativas como competitivas. Se proponen métodos basados en generación de planos cortantes para resolver instancias de gran escala. Se realiza un análisis detallado de los distintos comportamientos de los clientes para que los modelos de localización reflejen la realidad mejor que hasta ahora. Los modelos propuestos se validan mediante experimentos computacionales, mostrando que las elecciones de los clientes presentadas son mas coherentes con la realidad.
- ItemFifty Tears of Location Theory - A Selective Review(2024) Marianov Kluge, Vladimir; Eiselt, H.A.This paper surveys the history of location models. Starting with the earliest contributions in mathematics, it follows the journey of the topic through its reincarnations in geography and finally in operations research. While we attempted to highlight the major milestones, we do not claim this survey to be comprehensive. Being the 50th anniversary of EURO, we highlighted the contribution of some of the most active European groups.
- ItemFoundations of location analysis(2011) Marianov Kluge, Vladimir
- ItemGradual location set covering with service quality(2009) Marianov Kluge, Vladimir
- ItemHazardous materials collection with multiple-product loading(2017) Paredes Belmar, Germán Enrique; Bronfman, Andres; Marianov Kluge, Vladimir; Latorre Núnez, Guillermo